
Op social media worden klanten échte fans
Deel, like én reageer!
Schrijf een interessant verhaal, deel een verbluffende foto of een grappige video. Laat jouw doelgroep zien wat voor bedrijf jullie zijn. Dat raakt ook het hart van een potentiële nieuwe medewerker.
Social media marketing is de manier om impact te maken op jouw doelgroep.
Op social media sta jij in direct contact met jouw klanten. Je kunt hier laten zien wat voor bedrijf jullie zijn, wat jullie anders maakt dan de concurrent en waarom mensen graag bij jullie werken. En dat alles zónder filter, want jij bepaalt de content.
Kies één of meerdere socialmediakanalen om jouw verhaal te vertellen. Wees consistent aanwezig, ga in gesprek met jouw klanten en verleen ook service als dit nodig blijkt.
Nee, dat moet je niet!
Dit is een veelgemaakte fout bij het starten met social media marketing. Je moet aanwezig zijn op de kanalen waar jouw doelgroep aanwezig is, dus dat kan ook slechts één kanaal zijn.
Wij starten met een onderzoek naar jouw doelgroep. Dat kunnen jouw klanten zijn, maar bijvoorbeeld ook potentiële nieuwe medewerkers. Dat is de plek waar wij aan de slag gaan met jouw social media marketing.
Via conversie én jouw omzet!
In het geval van een campagne is het vaak mogelijk om de conversie te meten. Dan meet je het aantal klikken op jouw advertentie, de bezoekers van jouw website en het aantal transacties. Zo weet je precies of het een succesvolle campagne was.
Dit is echter niet in alle gevallen mogelijk. En social media marketing draait niet alleen om direct conversie, want het is een manier om een relatie op te bouwen met jouw doelgroep. Dat doe je niet in één dag of met slechts één campagne.
En potentiële medewerkers?
Ook zij gebruiken social media. Niet alleen om vacatures te ontdekken, maar ook om hun potentiële nieuwe werkgever te leren kennen. Zij ontdekken zo de cultuur van jouw bedrijf.